Архивы Февраль 2019

В Україні вперше здійснили аеромедичну евакуацію. Важкохвору дівчинку з Донеччини готують до операції

Вперше в історії України Центри екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Донецької області та міста Києва спільно з Державною службою України з надзвичайних ситуацій за активної підтримки учасників Операції об’єднаних сил провели аеромедичну евакуацію. Вчора, 27 лютого, дівчинку у важкому стані транспортували з Краматорська до Києва спеціалізованим літаком. Наразі дитину готують до оперативного втручання.

Дівчинку 2006 року народження доставили з обласного відділення нейрохірургії лікарні міста Лиман Донецької області до аеродрому Краматорська. Лікар-анестезіолог і фельдшер супроводжували дитину до аеропорту у Києві. Для подальшого лікування бригада екстреної медичної допомоги у супроводі патрульної поліції доставила дитину в інститут нейрохірургії ім. академіка А.П. Ромоданова НАМН України. Наразі дівчинка знаходиться у  відділенні інтенсивної терапії та анестезіології інституту, її готують до оперативного втручання.

Ця перша аеромедична евакуація – приклад скоординованої роботи Центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, учасників Операції об’єднаних сил. Вона відбулася за підтримки волонтерів та активістів.

 

Джерело: http://moz.gov.ua/article/news/v-ukraini-vpershe-zdijsnili-aeromedichnu-evakuaciju-vazhkohvoru-divchinku-z-donechchini-gotujut-do-operacii


В Україні офіційно з’явилася нова професія – трансплант-координатор

Так, це справді дуже добре!
Звісно, повинна бути людина, яка координує непростий процес трансплантації.
Почитав про цього фахівця у "свіжому" Законі України про трансплантацію.
При закладах має бути фахівець лише з медичною освітою.
Тоді питання: якщо він буде отримувати платню за стандартною тарифною сіткою, 
то хто буде займатись такою титанічною працею?! Перепрошую, але на одному 
"ентузіазмі" згідно всіх вимог він довго "не протягне"...

За ініціативою МОЗ України, Міністерство економічного розвитку затвердило професію “трансплант-координатор” у державному Класифікаторі професій за кодом 2229.2.

Ознайомитися з новою редакцією Класифікатора професій можна за посиланням.

Трансплант-координатори забезпечуватимуть зв’язок між усіма учасниками процесу трансплантації, зокрема перевірятимуть та отримуватимуть згоди на донорство, вчасно та систематично оновлюватимуть інформацію у Єдиній державній системі трансплантації (ЄДІСТ), організовуватимуть оперативне та безпечне транспортування органів. Їхня робота матиме важливу психологічну складову, адже саме вони комунікуватимуть між донорами та їхніми родинами і реципієнтами, які очікують на трансплантацію.

Відповідно до закону про трансплантацію, трансплант-координатор повинен мати вищу освіту не нижче другого (магістерського) рівня у галузі охорони здоров’я, соціальної роботи чи соціальних та поведінкових наук.

“Трансплант-коордитанатори, як і єдина державна інформаційна система трансплантації, – це фундамент на якому розбудовується система трансплантації в Україні. Розробка ЄДІСТ виходить на фінішну пряму. Відтепер трансплант-координатори стали офіційною медичною професією в Україні. Міністерство охорони здоров’я рухається за планом. Це непростий і тривалий процес”, – зазначив профільний заступник міністра Роман Ілик.

Ще на початку лютого МОЗ України на базі Запорізької медичної академії післядипломної освіти розпочало навчання медиків, які бажають стати трансплант-координаторами. В основі курсу – кращі настанови та практики з трансплантації ЄС, юридичні аспекти трансплантації в Україні, основні методи організації повного циклу трансплантації. Навчання є повністю безоплатним, понад 70% курсу – практика. Наступний курс стартує вже 5 березня. Деталі про курс та інформація щодо вступу за посиланням: https://goo.gl/NBnSFy

 

ЗАКОН УКРАЇНИ (Документ 2427-VIIIчинний, поточна редакція — Прийняття від 17.05.2018)

Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині

(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2018, № 28, ст.232)

Стаття 10. Трансплант-координатор

1. До функцій трансплант-координатора належить:

виявлення потенційного донора анатомічних матеріалів людини;

встановлення наявності в Єдиній державній інформаційній системі трансплантації відомостей про прижиттєво надану потенційним донором згоду або незгоду на посмертне донорство;

отримання згоди на вилучення з тіла потенційного донора анатомічних матеріалів для трансплантації та/або виготовлення біоімплантатів у визначених цим Законом осіб у встановленому цим Законом порядку;

внесення передбачених цим Законом відомостей до Єдиної державної інформаційної системи трансплантації;

забезпечення оперативного обміну інформацією, що міститься в Єдиній державній інформаційній системі трансплантації, між суб’єктами трансплантації при організації надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та здійсненні діяльності, пов’язаної з трансплантацією;

взаємодія з відповідальними особами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією;

організація вилучення, зберігання і перевезення анатомічних матеріалів людини;

взаємодія із закладами охорони здоров’я, які надають медичну допомогу із застосуванням трансплантації та/або здійснюють діяльність, пов’язану з трансплантацією, та іншими суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність, пов’язану з трансплантацією;

інформування у визначених законодавством випадках судово-медичної експертної служби, адміністрації закладу охорони здоров’я, відповідних правоохоронних органів та органів прокуратури щодо отримання згоди на вилучення анатомічних матеріалів у донора-трупа;

здійснення інших визначених законодавством повноважень, пов’язаних з наданням медичної допомоги із застосуванням трансплантації та здійсненням діяльності, пов’язаної з трансплантацією.

2. Трансплант-координатор не може входити до складу консиліуму лікарів, який здійснює констатацію смерті мозку людини, брати участь у вилученні анатомічного матеріалу та проведенні трансплантації, а також представляти інтереси реципієнта, пов’язані із застосуванням трансплантації.

3. Трансплант-координатор – це особа, яка має вищу освіту не нижче другого (магістерського) рівня у галузі охорони здоров’я. Трансплант-координатор патолого-анатомічного бюро або бюро судово-медичної експертизи – це особа, яка має вищу освіту не нижче другого (магістерського) рівня у галузях охорони здоров’я або соціальної роботи чи соціальних та поведінкових наук.

4. Набуття теоретичних знань і практичних навичок з трансплант-координації включається до стандартів вищої освіти в порядку, визначеному законом.

5. Професійні стандарти та кваліфікаційні характеристики трансплант-координаторів затверджуються у встановленому законом порядку.

 

Джерело: http://moz.gov.ua/article/news/v-ukraini-oficijno-z%E2%80%99javilasja-nova-profesija—transplant-koordinator

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2427-19/ed20180517#n29


Які наукові дослідження проводити за кошти Держбюджету – визначатиме Національний фонд досліджень

Цікаво, що з того вийде...
Окрім того, у склад Наукової ради немає жодного медика. У медицині не потрібні фундаментальні дослідження?!

Науковий комітет Національної ради України з питань розвитку науки та технологій підтримав ініціативу МОЗ України щодо проведення конкурсного відбору проектів фундаментальних та прикладних наукових досліджень в галузі охорони здоров’я Національним фондом досліджень.

Це означає, що МОЗ України передасть свої повноваження щодо відбору тем науково-дослідних робіт та розподілу фінансування Національному фонду досліджень. Адже наразі відбір тем та розподіл фінансування для установ, що знаходяться у сфері управління МОЗ України, здійснює комісія, утворена міністерством.Також пропонується, що проекти наукових досліджень зможуть подавати установи/заклади не лише у підпорядкуванні МОЗ України, як це відбувається зараз.

Таке рішення дозволить:

  1. Унеможливити корупцію під час процесу відбору проектів наукових досліджень.
  2. Здійснювати незалежну експертизу грантових заявок (peer review) за участю закордонних фахових експертів.
  3. Відбирати найякісніші проекти, що сприятимуть росту медичного наукового потенціалу в Україні.

До складу Національного фонду досліджень обрані вчені, які мають вагомі наукові здобутки, бездоганну наукову репутацію та довіру в науковому середовищі.

Скачать (PDF, 2.72MB)

Скачать (PDF, 216KB)

Джерело: http://moz.gov.ua/article/news/jaki-naukovi-doslidzhennja-provoditi-za-koshti-derzhbjudzhetu—viznachatime-nacionalnij-fond-doslidzhen

https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/12/27/sklad-naukradiostatochniy.pdf


Self-induced penetrating rectal perforation by foreign body: an unusual event in childhood/ Ятрогенна перфорація прямої кишки стороннім тілом: рідкісний випадок в дитинстві

Скачать (PDF, 138KB)


Лист Професійної спілки працівників охорони здоров’я України від 18.09.2018 р. № 01-02/277

Помогло?...

Лист Професійної спілки працівників охорони здоров’я України
від 18.09.2018 р. № 01-02/277

Голові Верховної Ради України
А.В. Парубію
Про проект Держбюджету України на 2019 рік

Шановний Андрію Володимировичу!

Профспілка працівників охорони здоров’я України розглянула проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстр. № 9000 від 15.09.2018, далі — проект Держбюджету) та вважає його антисоціальним і неприйнятним для медичної галузі через критично низький обсяг видатків на забезпечення реформи системи охорони здоров’я та оплату праці медичних працівників.

При формуванні Урядом проекту Держбюджету на 2019 рік пропозиції профспілок щодо рівня мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, розміру посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду за Єдиною тарифною сіткою (ЄТС) були повністю проігноровані. Залишилися не врахованими і додаткові пропозиції галузевої Профспілки щодо передбачення відповідного обсягу видатків на охорону здоров’я для виконання положень Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», а саме: на реалізацію програми медичних гарантій — у розмірі не менше 5% ВВП, збільшення розміру капітаційної ставки, оплату праці медичних працівників з розрахунку не менше за 250% середньої заробітної плати в Україні за липень попереднього року; Закону України «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості» та Закону України «Про екстрену медичну допомогу».

Зауваження профспілки

Проаналізувавши запропонований проект Держбюджету, зазначаємо таке:

1. Проект Держбюджету передбачає зростання валового внутрішнього продукту до 3 946,9 млрд грн. (3 332,3 млрд грн. у 2018 р.), а зведений бюджет на охорону здоров’я заплановано збільшити лише на 9,5 млрд грн., тобто у співвідношенні до ВВП показник фінансування охорони здоров’я у 2019 році зменшено до 3,2% проти 3,5% від ВВП у 2018 році, що не відповідає рекомендаціям ВООЗ не менше 6% ВВП та вимогам частини п’ятої статті 4 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» щодо видатків на реалізацію програми медичних гарантій не менше 5% ВВП (потреба — 197 млрд грн.).

2. Статтями 7 та 8 проекту Держбюджету передбачено встановлення прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 1 січня 2019 року у розмірі 1921 грн. та мінімальної заробітної плати — 4173 грн. Отже, розмір базового тарифного розряду ЄТС з 01.01.2019 становитиме лише 46% від мінімальної заробітної плати, а існуюча «зрівнялівка» в оплаті праці з 1-го по 11-й тарифний розряд не тільки збережеться, а й пошириться до 13-го тарифного розряду ЄТС.

Внаслідок цього лікарям-хірургам, лікарям загальної практики — сімейним лікарям (другої кваліфікаційної категорії), лікарям інших спеціальностей (першої кваліфікаційної категорії), головним медичним сестрам, медичним сестрам усіх категорій, молодшим медичний сестрам та робітникам буде встановлено посадовий оклад на рівні мінімальної заробітної плати — 4173 грн.

У проекті Держбюджету відсутні кошти для забезпечення диференціації заробітної плати медичним працівникам. Обсяг медичної субвенції у 2019 році передбачено у розмірі 55 502 068,3 тис. грн., що на 1,9 млрд грн. менше, ніж у 2018 році. Медична субвенція у поточному році становить 57 366 717, 0 тис. грн., при цьому дефіцит фонду оплати праці становить близько 3,6 млрд грн., що призвело до утворення заборгованості із виплати заробітної плати працівникам закладів охорони здоров’я в 11 областях України, станом на 31.08.2018 року сума заборгованості становила 98,2 млн грн. (прострочена 18,1 млн грн.).

Для встановлення 1-го тарифного розряду ЄТС у розмірі 1921 грн. та мінімальної заробітної плати — 4173 грн. — фонд оплати праці (з нарахуваннями) має становити 89 070,1 млн грн.

Зазначена вище потреба розрахована виходячи з розмірів мінімальної заробітної плати з 1 січня 2019 року та 1-го тарифного розряду ЄТС з урахуванням передбачених галузевими умовами праці обов’язкових доплат і надбавок (надбавка за вислугу років, доплата за шкідливі умови роботи, нічні, святкові тощо), доплати до мінімальної заробітної плати тим працівникам, посадові оклади яких менші за її розмір, та обов’язкової допомоги на оздоровлення у розмірі посадового окладу під час надання основної щорічної відпустки (Постанова КМУ від 11.05.2011 року № 524), без урахування стимулюючих виплат, також передбачених галузевими умовами оплати праці, та диференціації заробітної плати залежно від рівня освіти та кваліфікації працівників, складності, відповідальності та умов виконуваної роботи (Постанова КМУ від 28.12.2016 року № 1037).

Отже, видатки на оплату праці, передбачені Міністерству охорони здоров’я України, не забезпечують чинні законодавчі гарантії щодо проведення диференціації заробітної плати залежно від рівня освіти та кваліфікації працівників, складності, відповідальності та умов виконуваної роботи (Постанова КМУ від 28.12.2016 року № 1037), встановлення доплат та надбавок, передбачених для працівників протитуберкульозних закладів (Постанова КМУ від 20.03.2013 року № 174), працівників системи екстреної медичної допомоги (Постанова КМУ від 27.03.2013 року № 199), працівників, які надають первинну медичну допомогу (Постанова КМУ від 30.12.2013 року № 977), та інших, гарантованих державою виплат. При цьому, на думку Профспілки, найкращим рішенням щодо покращення рівня оплати праці та соціального захисту працівників галузі, а також з метою ліквідації «зрівнялівки» в оплаті праці було б прийняття рішення щодо встановлення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС на рівні мінімальної заробітної плати (за розрахунками Профспілки, для цього необхідно близько 57 млрд грн. додаткових коштів).

Систематичне недофінансування галузі негативно впливає на стан матеріального забезпечення її працівників, традиційно залишаючи їх на останніх позиціях у рейтингу за рівнем середньомісячної заробітної плати.

Так, якщо за даними Державного комітету статистики України, у червні 2018 року середній рівень заробітної плати працівників охорони здоров’я становив 6 258 грн., що менше у 1,5 раза від показника у промисловості (9 552 грн.), у 1,4 раза — галузі освіти (8 553 грн.), в 1,1 раза — галузі культури (6 641 грн.).

3. З 1 січня 2019 року фінансування первинної ланки передбачається лише через Національну службу охорони здоров’я України у розмірі 15,3 млрд грн. проти 13,3 млрд грн. у 2018 році. Слід зазначати, що розмір капітаційної ставки у 2019 році мав становити 450 грн. відповідно до схваленої Урядом 14 червня 2017 року бюджетної резолюції на 2018–2020 роки — проти 370 грн. у 2018 році. Разом з тим, за даними Держкомстату України, на 01.01.2018 року чисельність населення України становила 42 386 403 особи, отже, розрахунковий обсяг коштів на первинну медичну допомогу, визначений, виходячи з національного тарифу (капітаційної ставки) у розмірі 450 грн., має сягати 19,1 млрд грн.

Звертаємо увагу, що Пояснювальна записка до проекту Держбюджету взагалі не містить інформації щодо розміру капітаційної ставки на 2019 рік.

4. Для Національної академії медичних наук (НАМН) України у проекті Державного бюджету України на 2019 рік передбачено видатки в сумі 2 670 640,1 тис. грн., що на 242,7 млн грн. (10%) більше від обсягу на 2018 рік, але менше від реальної потреби (4 млрд грн.).

Щорічне обмеження обсягів фінансування фундаментальних досліджень та прикладних розробок призводить до того, що зношеність парку наукового обладнання та матеріально-технічної бази досягла критичної межі, відсутні кошти на придбання реактивів і матеріалів для наукових досліджень, зменшується колекція штамів мікроорганізмів у депозитарії, вимушено закриваються віварії. Граничні обсяги видатків на наукову діяльність при постійному зростанні заробітної плати не відповідають потребам наукових установ НАМН України. Фактично 98% затверджених обсягів становлять лише заробітна плата та нарахування на оплату праці. Проте і цих коштів не вистачає повною мірою на виплату обов’язкових доплат і надбавок. Зазначене призводить до падіння престижу професії наукового працівника, швидкого старіння та відповідного зменшення чисельності наукових кадрів.

Наслідком недофінансування галузі охорони здоров’я є здійснення оплати лікування за рахунок коштів хворих, що порушує статтю 49 Конституції України.

Слід зазначити, що для реалізації пілотного проекту щодо надання третинної високоспеціалізованої медичної допомоги кошти передбачені на рівні 2018 року — 600,0 млн грн.

5. Для проведення реформи екстреної медичної допомоги у Проекті Держбюджету передбачено 922,6 млн грн. лише для пілотних регіонів, при загальній потребі на реалізацію Закону України «Про екстрену медичну допомогу » у обсязі 11 млрд грн.

6. На реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості, передбачено 1 млрд грн. проти 5 млрд грн. за попередній період.

Пропозиції профспілки

Зважаючи на вищевикладене, Профспілка працівників охорони здоров’я України наполягає передбачити в проекті Державного бюджету України на 2019 рік видатки на фінансування охорони здоров’я, а саме:

1. Реалізацію програми медичних гарантій — у розмірі не менше 5% валового внутрішнього продукту України відповідно до частини п’ятої статті 4 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення».

2. Фінансове забезпечення бази для визначення компонента оплати праці медичних працівників, при розрахунку тарифів та коригувальних коефіцієнтів, не менше за 250% середньої заробітної плати в Україні за липень року, що передує року, в якому будуть застосовуватися такі тарифи та коригувальні коефіцієнти відповідно до частини третьої статті 10 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення».

3. Реалізацію пункту 6 статті 4 Закону України «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості» — щодо запровадження додаткових стимулів для залучення на роботу у сільській місцевості висококваліфікованих медичних і фармацевтичних працівників.

4. Встановлення посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду за ЄТС у розмірі, більшому за розмір мінімальної заробітної плати, для розрахунку розмірів посадових окладів за всіма тарифними розрядами ЄТС з відповідним зростанням фонду оплати праці, із забезпеченням справедливої диференціації між посадовими окладами працівників залежно від рівня їх освіти та кваліфікації.

5. Забезпечення виплат, передбачених постановами Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 року № 1298, «Про затвердження Порядку виплати надбавки за вислугу років медичним та фармацевтичним працівникам державних та комунальних закладів охорони здоров’я» від 29.12.2009 року № 1418, «Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 05.11.2011 року № 524, «Про деякі заходи щодо підвищення престижності праці медичних працівників, які надають медичну допомогу хворим на туберкульоз» від 16.02.2011 року № 123, «Деякі питання оплати праці працівників протитуберкульозних закладів» від 20.03.2013 року № 174, «Деякі питання оплати праці медичних працівників системи екстреної медичної допомоги» від 27.03.2013 року № 199, «Деякі питання оплати праці медичних працівників, що надають первинну медичну допомогу» від 30.12.2013 року № 977.

6. Встановлення розміру капітаційної ставки на первинному рівні надання медичної допомоги у розмірі 900 грн.

7. Заходи щодо медичного обслуговування населення у сільській місцевості у обсязі 5 млрд грн.

8. Реалізацію Закону України «Про екстрену медичну допомогу», підвищення заробітної плати працівникам служби ЕМД обсягом 11 млрд грн.

9. Забезпечення у повному обсязі коштами фонду оплати праці державних установ НАМН України.

Просимо, шановний Андрію Володимировичу, невідкладно внести на розгляд Верховної Ради України та прийняття в другому читанні проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (щодо соціальних гарантій працівників охорони здоров’я), реєстр. № 1332 від 10.12.2014 року, з метою поліпшення соціально-економічного захисту медичних працівників закладів охорони здоров’я, в тому числі комунальних некомерційних підприємств, передбачивши для цього відповідні видатки для встановлення медичним та фармацевтичним працівникам таких виплат:

  • надбавки за престижність праці у розмірі 50% посадового окладу (близько 13,4 млрд грн.);
  • допомоги для вирішення соціально-побутових питань у розмірі посадового окладу (2,7 млрд грн.);
  • щорічної грошової винагороди у розмірі до одного посадового окладу за сумлінну працю та зразкове виконання службових обов’язків (2,7 млрд грн.);
  • підвищення посадових окладів на 2 тарифні розряди професіоналам та спеціалістам у галузі охорони здоров’я (близько 10 млрд грн.);
  • надбавки за роботу в закладах охорони здоров’я, розташованих у сільській місцевості та селищах міського типу в розмірі до 50% до посадового окладу (близько 1 млрд грн.).

З повагою
Голова Профспілки В.М. Коваль

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами medprof.org.ua

Джерело: https://www.umj.com.ua/article/130386/byudzhet-ohoroni-zdorov-ya-2019-ye-antisotsialnim-i-neprijnyatnim-dlya-medichnoyi-galuzi


Понад 1200 лікарів Полтавщини пройшли навчання за європейськими стандартами

Понад 1200 медиків Полтавщини, серед яких сімейні лікарі, терапевти, лікарі реанімаційних відділень, пройшли тренінги на базі центрального навчально-тренінгового центру Полтавської обласної клінічної лікарні ім. М.В. Скліфосовського. Міжнародні експерти вчили українських медиків надавати медичну допомогу пацієнтам з серцево-судинними катастрофами за європейськими стандартами.

За допомогою спеціальних манекенів, що здатні імітувати серцебиття, дихання, розширення/звуження зіниць і навіть говорити, лікарі Полтавської області закріплювали сучасні навики  надання першої медичної допомоги, серцево-легеневої реанімації, алгоритми дій під час гострих серцево-судинних катастроф (інфаркту, інсульту).

Навчальний центр відкрився у травні минулого року. З того часу тут провели 120 тренінгів та 8 лекцій щодо профілактики та лікування хвороб системи кровообігу, порятунку пацієнтів у екстрених станах, викликаних хворобами серця і судин.

«Інші пілотні області України також мають тренінгові центри, але у них більшу увагу приділяють теоретичній частині, а у нашому центрі – практичній. Маємо тренажер, якого більше ніде немає в нашій країні. На ньому лікарі тренуються правильно робити ін’єкції та встановлювати внутрішньовенні катетери», – зазначив директор Департаменту охорони здоров’я Полтавської ОДА Віктор Лисак.

У теоретичній частині медики проходили модулі з гіпертензивних криз, серцевої астми, гострого коронарного синдрому й загалом отримали найбільш актуальні знання з профілактики та лікування  хвороб системи кровообігу.

«План та різноманітна тематика тренінгів, розроблених в навчально-тренінговому центрі, захоплюють навіть досвідчених фахівців та науковців, які виявляють бажання теж підвищити свій професійний рівень на сучасних тренажерах», – ділиться враженнями головний лікар ПОКЛ Григорій Оксак.

Усі медпрацівники після закінчення тренінгів отримали сертифікати й деякі з них тепер проводять навчання у міжрайонних тренінгових центрах. На Полтавщині функціонує 6 таких центрів: у Полтаві, Кременчузі, Гадячі, Миргороді та Полтавському районі. Також працює 26 тренінгових класів у таких містах як Полтава, Кременчуг, Горішні Плавні та інших центрах первинної медико-санітарної допомоги по всій області.

Тренінговий центр для лікарів Полтавщини на базі лікарні ім. М.В. Скліфосовського було створено за підтримки спільного проекту Світового банку та МОЗ України «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» у Полтавській області.


Vaccine-preventable infections in pediatric transplant patients/ Вакцино-попереджувальні інфекції у дітей після трансплантацій

Children who receive solid organ transplants are hospitalized due to vaccine-preventable infections at rates that are significantly higher than the general population, according to a newly published study by University of Colorado School of Medicine researchers.

The study, published today in JAMA Pediatrics, reviewed nearly 7,000 transplant recipients nationally over a seven-year period beginning Jan. 1, 2004, to determine how often they are hospitalized with infections that are typically prevented with vaccines.

Of the 6,980 transplant recipients in the study, 1,092 patients, or 15.6 percent, were hospitalized with a total of 1,490 cases of vaccine-preventable infections within five years after transplant surgery. At that rate, hospitalization among the transplant population was up to 87 times higher than in the general population.

“The huge burden of illness from vaccine-preventable infections that we show in this article should stress to all physicians the critical importance of ensuring that all transplant patients receive age-appropriate immunizations,” said the study’s lead author, Amy Feldman, MD, MSCS, assistant professor of pediatrics for the CU School of Medicine and program director for the liver transplant fellowship at Children’s Hospital Colorado on the Anschutz Medical Campus.

While other studies have looked at morbidity from certain types of infections, this study is the first to explore the burden of illness from all vaccine-preventable infections across the entire pediatric solid organ transplant population. The analysis included all patients younger than 18 years old who underwent a heart, lung, liver, kidney, intestine, or multivisceral transplant at any of the 45 U.S. not-for-profit tertiary care pediatric hospitals that report data to the Pediatric Health Information System of the Children’s Hospital Association.

Based on the findings, Feldman and her co-authors recommend further study to identify ways to improve the likelihood of vaccination among children who need transplant surgery. The goal is to reduce the costs of hospitalization and the rates of sickness and death due to infections that could be prevented by vaccination.

Джерело: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/01/190115162337.htm

Story Source:

Materials provided by University of Colorado Anschutz Medical 

Story Source:

Materials provided by University of Colorado Anschutz Medical