Зоряна Скалецька: країна має мати орієнтир, щоб краще розуміти куди ми рухаємося

Перепрошую, але щось нічого конкретного...
Знову плани-плани-плани!
Мені взагалі "совком" запахло...

“Міністерство охорони здоров’я працює над Національною стратегією здоров’я нації – 2030”, – про це повідомила міністр охорони здоров’я Зоряна Скалецька.

Вона зазначила, що на сьогодні в МОЗі працює 8 міжвідомчих груп, які розробляють стратегії  на 5-7 років, яких до вересня 2019 року не було.

Національна стратегія здоров’я нації – це цілі cталого розвитку, тобто орієнтири, яких потрібно досягнути до 2030 року за допомогою кільканадцяти стратегій, що розробляються або планують розробити МОЗ України.

Нагадуємо, що декілька стратегій вже було ухвалено урядом:

  • Стратегія розвитку імунопрофілактики та захисту населення від інфекційних хвороб, яких можна запобігти проведенням імунопрофілактики на період до 2022 року
  • Стратегія забезпечення біологічної безпеки та біологічного захисту за принципом “Єдине здоров’я” на період до 2025 року та план заходів її реалізації.
  • Державну стратегію протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу, туберкульозу та вірусним гепатитам на період до 2030 року
  • Державну стратегію розвитку системи протитуберкульозної медичної допомоги населенню.
  • План заходів щодо зниження рівня опромінення населення радоном та продуктами його розпаду, мінімізації довгострокових ризиків від поширення радону в житлових і нежитлових будівлях, на робочих місцях на 2020-2024 роки.

Однією з важливих цілей є також є Національна стратегія контролю онкологічних захворювань до 2030 року. Нагадуємо, що Зоряна Скалецька презентувала її в Уряді. Робота над цією Стратегією ще ведеться. Детальніше про стратегію читайте за посиланням: https://bit.ly/39x2xtJ

 

Джерело: https://moz.gov.ua/article/news/zorjana-skalecka-kraina-mae-mati-orientir-schob-krasche-rozumiti-kudi-mi-ruhaemosja


У Ковелі провели другу трансплантацію серця

Пишаюсь молодою командою Ковельської ЦРЛ!
Молодці!!!

 

3 лютого у Ковельській центральній районній лікарні (Ковельська МТМО) було успішно проведено ще одну трансплантацію серця та нирки.

Операцію з пересадки серця провела бригада кардіологів з Київського інституту серця разом з ковельськими медиками, а трансплантацію нирки – місцеві фахівці.

Кілька днів тому до ковельської лікарні доправили 42-річного чоловіка з геморагічним інсультом. Лікарями були проведені реанімаційні заходи, проте життя пацієнту врятувати не вдалося, та було діагностовано смерть головного мозку. Родичі померлого підписали згоду на донорство. Цим рішенням вони допомогли  врятувати два житті.

Серце дісталося 59-річному киянину, який пережив два інфаркти. Врятувати життя пацієнта могла тільки трансплантація. У 2019 році  чоловік став на облік за програмою «Лікування громадян України за кордоном». Йому мали провести операцію у Білорусії, проте клініка відмовила пацієнту через медичні застереження.

Окрім серця, того дня ковельські хірурги пересадили й одну нирку. Це вже сьома трансплантація нирки, котру проводять у Ковельській лікарні. Вона дісталася 40-річному ковельчанину. Пацієнт два роки був на гемодіалізі.

«Ми в Ковелі буквально за кілька місяців пересадили два серця, сім нирок, з яких три посмертно. Окрім того, лише минулого тижня зробили десять складних операцій на нирках пацієнтам, які потребують родинної трансплантації нирки, але через кісти на них не могли розраховувати на пересадку. Ми дали їм такий шанс. У нас зараз в листі очікування уже майже сотня українців. Власне, щодня до нас звертаються люди, органи яких вийшли з ладу, і кажуть, що ми, в Ковелі, їхня остання надія. І ми не маємо права їх розчарувати. Тому слідом за серцем і нирками ставимо собі за мету пересаджувати печінки, легені і робити усі ті операції, які виконуються у світових центрах трансплантації», – каже Олег Самчук, головний лікар Ковельського МТМО.

МОЗ України вітає лікарів та їхніх пацієнтів з успішними операціями. Створення широких можливостей для трансплантації в Україні – один із пріоритетів міністерства на найближчий період. Для цього нині створюються всі необхідні умови – змінено законодавство, розраховані тарифи на проведення операцій з трансплантації тощо.

Нагадуємо, що 20 грудня Верховна Рада України проголосувала зміни до Закону «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині», що відтерміновують обов’язкове використання Єдиної державної інформаційної системи трансплантації до 1 січня 2021 року. Це рішення дозволить не блокувати проведення трансплантацій у 2020 році.

18 грудня Кабінет Міністрів затвердив перелік послуг з трансплантації, котрі  вже наступного року зможуть надавати лікарні, що є учасниками пілотного проєкту. До пілотного проєкту увійшли 12 закладів, які отримали відповідні ліцензії.

 

Джерело: https://moz.gov.ua/article/news/u-koveli-proveli-drugu-transplantaciju-sercja-


The evaluation of vesicoureteral reflux among children using contrast-enhanced ultrasound: a literature review/ Діагностика міхурово-сечовідного рефлюксу у дітей за допомогою контрастного УЗД (огляд літератури)

Скачать (PDF, 244KB)


Національний класифікатор НК 026:2019 «Класифікатор медичних інтервенцій»

Для медичних працівників, що кодують у ДСГ

Скачать (XLSX, 563KB)

 

Джерело: https://moz.gov.ua/dokumenti_


ВИМОГИ ПМГ (програми медичних гарантій)-2020

У 2020 році на виконання Закону України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення” Програма медичних гарантій запрацює в повному обсязі. Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ) буде закуповувати медичні послуги у закладах охорони здоров’я (далі – ЗОЗ) усіх рівнів надання медичної допомоги, організаційно-правової форми (крім бюджетної установи) та форми власності (далі – надавачів) і оплачувати їх за договором. Процедура закупівель медичних послуг передбачатиме дотримання надавачами умов надання послуг та специфікацій на конкретні послуги/групи послуг (далі – вимоги).

Вимоги до надання послуг згруповані в пакети медичних послуг. Пакет медичних послуг – новий термін в сфері охорони здоров’я в Україні. Пакет медичних послуг складається, власне, з медичних послуг, до яких застосовується єдиний опис щодо специфікації послуг і до надання яких встановлюються єдині умови надання таких послуг. Також, всі послуги, що включені до пакету, будуть оплачені з використанням єдиного типу тарифу. Власне тариф може відрізнятися для різних послуг в пакеті, але підхід до оплати (наприклад, за глобальним бюджетом), не буде відрізнятися. Вимоги до медичних послуг, які будуть надаватися за Програмою медичних гарантій, розроблені для закладів (надавачів медичних послуг), які бажають укласти договір з НСЗУ. Формувалися вимоги на основі галузевих стандартів, уніфікованих клінічних протоколів надання медичної допомоги, примірних табелів матеріально-технічного оснащення, інших чинних нормативно-правових актів та міжнародних рекомендацій, які регулюють сферу надання медичних послуг. Необхідне обладнання для надання медичних послуг може бути у власності закладу або інша юридична особа може надавати необхідне обладнання на умовах договору. Медичні працівники, які надаватимуть медичну допомогу за Програмою медичних гарантій, повинні відповідати єдиним кваліфікаційним вимогам, встановленим чинними нормативно-правовими актами України, а саме: Постановою КМУ від 02.03.2016 р. № 285 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики»; наказом МОЗ України № 1977 від 31.10.2018 р. “Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 “Охорона здоров’я”; наказом МОЗ України № 446 від 22.02.2019 р. “Деякі питання безперервного професійного розвитку лікарів”; наказом МОЗ України № 742 від 23.11.2007 р. “Про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою”.

Вимоги є мінімальними і лише специфікують окремі важливі для Програми медичних гарантій умови роботи надавачів за договором з НСЗУ і не є галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я. Діяльність закладів охорони здоров’я (далі – ЗОЗ) і надалі регламентуватиметься чинним законодавством.

Вимоги до медичних послуг сформовані таким чином, що будь-який заклад, незалежно від його назви, рівня надання медичної допомоги та спеціалізації, який відповідає вимогам до надання послуг в межах Програми медичних гарантій, може укласти договір з НСЗУ на надання відповідної послуги/групи послуг.

НСЗУ як центральний орган виконавчої влади реалізує політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення і є уповноваженою структурою, відповідальною за ефективне витрачання бюджетних коштів при наданні медичних послуг у межах Програми медичних гарантій. Це передбачено Законом України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення” та Положенням про НСЗУ. Завдання НСЗУ – здійснити закупівлю  якісних та безпечних  медичних послуг, необхідних пацієнту, в межах наявного бюджету Програми. Тому НСЗУ має переконатися, що такий надавач забезпечить надання якісних та безпечних медичних послуг і ефективне використання бюджетних коштів.

Обов’язковими умовами для укладення договорів з НСЗУ залишаються:
– автономізації закладу (перетворення в комунальне некомерційне/казенне підприємство);
– комп’ютеризації закладу (встановлення комп’ютерів або інших технічних засобів, наприклад планшетів, смартфонів, тощо);
– підключення закладу до ЦБД ЕСОЗ через обраний МІС;
– наявності у закладу діючої ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики;
– підписання договору з Національною службою здоров’я України.

Екстрена медична допомога
Вимоги до екстреної медичної допомоги розроблені на основі Закону України «Про екстрену медичну допомогу», Концепції розвитку системи екстреної медичної допомоги (схвалено Розпорядженням КМУ № 383-р від 22.05.2019 р.), Постанови КМУ № 1114 від 21.11.2012 р. “Про затвердження типового положення про бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги”, Постанови КМУ № 1116 від 21.11.2012 р. “Про затвердження Типового положення про центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф”, Постанови КМУ № 1118 від 21.11.2012 р. “Про затвердження Порядку інформування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги про виклик екстреної медичної допомоги та їх направлення на місце події”, Постанови КМУ № 1119 від 21.11.2012 р. “Про норматив прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події”, наказу МОЗ України № 500 від 29.08.2008 р. “Про заходи щодо удосконалення надання екстреної медичної допомоги населенню України”, наказу МОЗ України № 370 від 01.06.2009 р. “Про єдину систему надання екстреної медичної допомоги”, наказу МОЗ України № 101 від 06.02.2014 р. “Про затвердження Примірного табеля (переліку) оснащення структурних підрозділів системи екстреної медичної допомоги”.

Первинна медична допомога
Вимоги до первинної медичної допомоги розроблені на основі наказу МОЗ України № 504 від 19.03.2018 р. «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги» і відповідають чинним нормам договорів закладів, які надають первинну медичну допомогу, із НСЗУ.

Вторинна (спеціалізована) та третинна (високоспеціалізована) медична допомога
Медичні послуги, які надаються в амбулаторних умовах
Амбулаторні медичні послуги включають лабораторні, функціональні та інструментальні обстеження, малі хірургічні втручання, планову стоматологічну допомогу дітям до 16 років, ургентну стоматологічну допомогу дорослим та дітям, медичну реабілітацію (крім тієї, що визначена іншими окремими пакетами послуг).
Окремо, в межах Програми медичних гарантій, виділено пакети пріоритетних медичних послуг інструментальних досліджень для ранньої діагностики новоутворень: гістероскопія, езофагогастродуоденоскопія, колоноскопія, цистоскопія, бронхоскопія та мамографія. Цей напрям визначено пріоритетним у сфері охорони здоров’я у 2020-2022 роках. Пріоритетні послуги – це переважно дороговартісні обстеження, які відповідають міжнародним рекомендаціям до їх проведення. Підвищений тариф на оплату цих послуг сприятиме модернізації матеріально-технічного оснащення закладів і підвищенню якості надання медичної допомоги.
Окремим пакетом медичних послуг визначено лікування пацієнтів методом екстракорпорального гемодіалізу в амбулаторних умовах.

Медичні послуги, які надаються в стаціонарних умовах
Кожен заклад, який відповідає вимогам, може укласти договір з НСЗУ на надання:
– хірургічної допомоги, що передбачає проведення хірургічних операцій дорослим та дітям на стаціонарному етапі за лікарськими спеціальностями: гінекологія, дитяча гінекологія, комбустіологія, нейрохірургія, дитяча нейрохірургія, онкогінекологія, онкологія, дитяча онкологія, онкоотоларингологія, онкохірургія, ортопедія і травматологія, дитяча ортопедія і травматологія, отоларингологія, дитяча отоларингологія, офтальмологія, дитяча офтальмологія, проктологія, судинна хірургія, торакальна хірургія, трансплантологія, урологія, дитяча урологія, хірургія, дитяча хірургія, хірургія серця та магістральних судин, щелепно-лицьова хірургія;
– медичної допомоги, що передбачає надання допомоги дорослим та дітям із не хірургічними (соматичними) захворюваннями в стаціонарних умовах за напрямами: акушерство і гінекологія, алергологія, дитяча алергологія, гастроентерологія, дитяча гастроентерологія, гематологія, дитяча гематологія, гінекологія, дитяча дерматовенерологія, ендокринологія, дитяча ендокринологія, імунологія, дитяча імунологія, інфекційні хвороби, дитячі інфекційні хвороби, кардіологія, дитяча кардіоревматологія, наркологія, неврологія, дитяча неврологія, нефрологія, дитяча нефрологія, педіатрія, пульмонологія, дитяча пульмонологія, ревматологія, терапія, токсикологія;
– спеціалізованої медичної допомоги жінкам при пологах і новонародженим, а також передчасно народженим та/або хворим новонародженим у неонатальному періоді;
– спеціалізованої медичної допомоги при гострому мозковому інсульті та гострому інфаркті міокарда.
Лікування гострого інфаркту міокарда, гострого мозкового інсульту, а також медична допомога жінкам при пологах, а також передчасно народженим та/або хворим новонародженим у неонатальному періоді, визначено пріоритетними у сфері охорони здоров’я у 2020-2022 роках. Саме тому до цих медичних послуг було розроблено окремі вимоги до їх надання.  Кожен пролікований у стаціонарних умовах випадок відповідно до основного діагнозу пацієнта та проведеного втручання буде віднесено до окремої діагностично-спорідненої групи (ДСГ).

Окремими пакетами медичної допомоги передбачено:
– діагностика та хіміотерапевтичне лікування онкологічних захворювань у дорослих та дітей;
– діагностика та радіологічне лікування онкологічних захворювань у дорослих та дітей;
– психіатрична допомога дорослим та дітям;
– діагностика та лікування дорослих та дітей із туберкульозом;
– діагностика, лікування та супровід осіб із вірусом імунодефіциту людини;
– лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із використанням препаратів замісної підтримувальної терапії.

Паліативна медична допомога
Вимоги до паліативної медичної допомоги включають:
– надання паліативної допомоги дорослим та дітям, що надаються в стаціонарних умовах;
– надання паліативної допомоги дорослим і дітям, які знаходяться вдома, мобільними паліативними бригадами.
Ці вимоги не включають паліативну допомогу, надання якої передбачено Наказом МОЗ України № 504 від 19.03.2018 р. “Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги”.

Медична реабілітація
Вимоги до послуг з медичної реабілітації передбачають надання стаціонарної чи амбулаторної медичної реабілітації пацієнтам при захворюваннях у підгострому та відновному періодах, тобто поза межами гострого періоду, зокрема:
– дорослим і дітям від трьох років з ураженнями нервової системи;
– дорослим і дітям від трьох років з ураженнями опорно-рухового апарату;
– дітям, які народились передчасно та/або хворими, упродовж перших трьох років життя.
Послуги з медичної реабілітації пацієнтам у гострому періоді захворювання передбачено в пакетах послуг, які надаються в стаціонарних умовах.

Вимоги до надання медичних послуг за Програмою медичних гарантій у 2020 році:
1. ЕКСТРЕНА МЕДИЧНА ДОПОМОГА;
2. ПЕРВИННА МЕДИЧНА ДОПОМОГА;
3. АМБУЛАТОРНА ВТОРИННА (СПЕЦІАЛІЗОВАНА) ТА ТРЕТИННА (ВИСОКОСПЕЦІАЛІЗОВАНА) МЕДИЧНА ДОПОМОГА ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ, ВКЛЮЧАЮЧИ МЕДИЧНУ РЕАБІЛІТАЦІЮ ТА СТОМАТОЛОГІЧНУ ДОПОМОГУ;
4. ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЛЯ РАННЬОЇ ДІАГНОСТИКИ НОВОУТВОРЕНЬ “МАМОГРАФІЯ ГРУДНИХ ЗАЛОЗ”;
5. ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЛЯ РАННЬОЇ ДІАГНОСТИКИ НОВОУТВОРЕНЬ “ГІСТЕРОСКОПІЯ”;
6. ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЛЯ РАННЬОЇ ДІАГНОСТИКИ НОВОУТВОРЕНЬ “ЕЗОФАГОГАСТРОДУОДЕНОСКОПІЯ”;
7. ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЛЯ РАННЬОЇ ДІАГНОСТИКИ НОВОУТВОРЕНЬ “КОЛОНОСКОПІЯ”;
8. ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЛЯ РАННЬОЇ ДІАГНОСТИКИ НОВОУТВОРЕНЬ “ЦИСТОСКОПІЯ”;
9. ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЛЯ РАННЬОЇ ДІАГНОСТИКИ НОВОУТВОРЕНЬ “БРОНХОСКОПІЯ”;
10. ЛІКУВАННЯ ПАЦІЄНТІВ МЕТОДОМ ЕКСТРАКОРПОРАЛЬНОГО ГЕМОДІАЛІЗУ В АМБУЛАТОРНИХ УМОВАХ;
11. ХІРУРГІЧНІ ОПЕРАЦІЇ ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ У СТАЦІОНАРНИХ УМОВАХ;
12. СТАЦІОНАРНА ДОПОМОГА ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ БЕЗ ПРОВЕДЕННЯ ХІРУРГІЧНИХ ОПЕРАЦІЙ;
13. МЕДИЧНА ДОПОМОГА ПРИ ГОСТРОМУ МОЗКОВОМУ ІНСУЛЬТІ;
14. МЕДИЧНА ДОПОМОГА ПРИ ГОСТРОМУ ІНФАРКТІ МІОКАРДА;
15. МЕДИЧНА ДОПОМОГА ПРИ ПОЛОГАХ;
16. МЕДИЧНА ДОПОМОГА НОВОНАРОДЖЕНИМ У СКЛАДНИХ НЕОНАТАЛЬНИХ ВИПАДКАХ;
17. ДІАГНОСТИКА ТА ХІМІОТЕРАПЕВТИЧНЕ ЛІКУВАННЯ ОНКОЛОГІЧНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ У ДОРОСЛИХ ТА ДІТЕЙ;
18. ДІАГНОСТИКА ТА РАДІОЛОГІЧНЕ ЛІКУВАННЯ ОНКОЛОГІЧНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ У ДОРОСЛИХ ТА ДІТЕЙ;
19. ПСИХІАТРИЧНА ДОПОМОГА ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ;
20. ЛІКУВАННЯ ДОРОСЛИХ ТА ДІТЕЙ ІЗ ТУБЕРКУЛЬОЗОМ;
21. ДІАГНОСТИКА, ЛІКУВАННЯ ТА СУПРОВІД ОСІБ ІЗ ВІРУСОМ ІМУНОДЕФІЦИТУ ЛЮДИНИ;
22. ЛІКУВАННЯ ОСІБ ІЗ ПСИХІЧНИМИ ТА ПОВЕДІНКОВИМИ РОЗЛАДАМИ ВНАСЛІДОК ВЖИВАННЯ ОПІОЇДІВ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ПРЕПАРАТІВ ЗАМІСНОЇ ПІДТРИМУВАЛЬНОЇ ТЕРАПІЇ;

23. СТАЦІОНАРНА ПАЛІАТИВНА МЕДИЧНА ДОПОМОГА ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ;
24. МОБІЛЬНА ПАЛІАТИВНА МЕДИЧНА ДОПОМОГА ДОРОСЛИМ І ДІТЯМ;
25. МЕДИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ НЕМОВЛЯТ, ЯКІ НАРОДИЛИСЬ ПЕРЕДЧАСНО ТА/АБО ХВОРИМИ, УПРОДОВЖ ПЕРШИХ ТРЬОХ РОКІВ ЖИТТЯ;
26. МЕДИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ДОРОСЛИХ ТА ДІТЕЙ ВІД ТРЬОХ РОКІВ З УРАЖЕННЯМ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ;
27. МЕДИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ДОРОСЛИХ ТА ДІТЕЙ ВІД ТРЬОХ РОКІВ З УРАЖЕННЯМ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ.

 

Джерело: https://nszu.gov.ua/likar-2020


ПЕРША ЗА ОСТАННІ 15 РОКІВ В УКРАЇНІ ТРАНСПЛАНТАЦІЯ СЕРЦЯ ПРОВЕДЕНА В КОВЕЛЬСЬКОМУ МТМО

Вітаю Колег!!!

https://www.instagram.com/kovel_mtmo/

ПЕРША ЗА ОСТАННІ 15 РОКІВ В УКРАЇНІ ТРАНСПЛАНТАЦІЯ СЕРЦЯ ПРОВЕДЕНА В КОВЕЛЬСЬКОМУ МТМО❗️❗️❗️ 💥💥💥Ковельське МТМО стало ПЕРШИМ ЗА ОСТАННІ 20 РОКІВ в Україні, хто отримав ліцензію по трансплантології та першим за останні 15 років, які провели ТРАНСПЛАНТАЦІЮ СЕРЦЯ та першими за 2 роки, які провели ТРАНСПЛАНТАЦІЮ ТРУПНОЇ ДОНОРСЬКОЇ НИРКИ❗️ 📌Перша трансплантація нирки в Ковелі проведена 15.11.2019 року від родинного донора, а вже за місяць, 16.12.2019 року, проведена ПЕРША ТРАНСПЛАНТАЦІЯ ТРУПНОЇ ДОНОРСЬКОЇ НИРКИ, а ще через тиждень ТРАНСПЛАНТАЦІЮ СЕРЦЯ❗️❗️❗️ 🔸Донором став пацієнт з важкою відкритою черепно-мозковою травмою в якого бригадою спеціалістів констатована смерть мозку. Родичі дали згоду на проведення операції вилучення органів померлого для пересадки і цим самими врятували здоров’я та життя відразу трьом пацієнтам. 📍Бригадою лікарів Інституту Серця МОЗ України на чолі з Тодуровим Борисом Михайловичем успішно проведено трансплантація серця реціпієнту з вираженою дилятаційною кардіоміопатією. 🔺Лікарі Ковельського МТМО одночасно в іншій операційній успішно провели ТРАНСПЛАНТАЦІЮ ТРУПНОЇ ДОНОРСЬКОЇ НИРКИ другій пацієнтці. 🔷Інша трупна донорська нирка була терміново доставлена літаком спеціалістами Національного інституту хірургії та трансплантології імені О.О. Шалімова в Київ , де проведена ще одна пересадка нирки. 📢На сьогодні в Ковелі проведено вже 2 ТРАНСПЛАНТАЦІЇ ТРУПНОЇ ДОНОРСЬКОЇ НИРКИ❗️❗️❗️ Перша пацієнтка, якій тиждень тому успішно пересадили трупну донорську нирку почуває себе чудово і вже будує з чоловіком плани на майбутнє❗️ 💯ДЯКУЄМО ВСІЙ КОМАНДІ ЗА ПРОФЕСІЙНУ ЗЛАГОДЖЕНУ РОБОТУ❗️❗️❗️ 💥💥💥КОВЕЛЬСЬКЕ МТМО – ЦЕ НАЙСУЧАСНІШІ МЕДИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ❗️❗️❗️


Управление медицинским бизнесом в Украине: проблемы и перспективы

Управление медицинским бизнесом в Украине: проблемы и перспективы

 

Елена Таран – коммерческий директор «CitiDoctor», собственник ветеринарных клиник «Animal Clinic» в Украине и Грузии.
 

Елена, недавно Вы были на специальной американской программе деловых стажировок «Здравоохранение: управление медицинскими учреждениями», которая проходила непосредственно в США. Расскажите об этом SABIT-е. И скажите, какие сегодня тенденции преобладают на рынке США в этой сфере, и нужны ли они в Украине?

Программа SABIT «Управление медицинскими учреждениями» преследует следующую цель: повышение эффективности медицинских организаций в нашей стране за счет демонстрации тенденций развития отрасли и передовых методов, которые разрабатываются и внедряются в США.

В США на практике я познакомилась с западными подходами к управлению и финансам и получила советы и рекомендации о том, как осуществить соответствующие изменения в наших организациях, что будет способствовать формированию более благоприятного инвестиционного климата в Украине, а также развитию бизнеса и инфраструктуры.

Что касается именно тенденций – все отражается на уровне политики Министерства здравоохранения. Наши стандарты, прописанные еще в 1960-х годах, объективно устарели. На рынке уже давно новые технологии, оборудования, подходы, но чтоб реализовать медицинский центр стоит придерживаться во всем стандартов 1960-х годов. Тогда возникает вопрос: каким образом мы можем реализовать современный проект, с современными подходами, прописанными процессами, когда у нас не проведены реформы медицины на государственном уровне. Необходимо разрабатывать новые стандарты по примеру тех, которые давно работают в США, и применять их в нашей стране. А также для всего населения Украины необходимо внедрять программы на медицинское обслуживания в частных клиниках, которые работают в США – Medicare и т.д. Таким образом мы сможем устранить коррумпированную часть медицины, которая существует в государственном секторе.

Что, по вашему мнению, является главным в успешном ведении медицинской деятельности?

Я 9 лет работаю в медицинской отрасли, и именно в его управлении, также имею опыт открытия и развития медицинских проектов в Лондоне, поэтому можно смело говорить об основном – прописанных процессах и стандартах для качественной работы центра, а также квалифицированном и перспективном персонале.

С какими основными препятствиями вы сталкиваетесь сейчас в своей работе?

Основной медицинский персонал, а именно ведущие врачи, знают еще ту систему, которая работала после распада СССР (так называемый государственный сектор), имеют непередовые решения на постановку и реализацию тех или иных процессов медицинского центра. А наше население хочет, чтоб медицина была на высоком уровне, поэтому мы должны разработать глобальную работающую систему. Такой опыт мы можем позаимствовать у западных коллег, тот опыт, который работает десятилетиями, и где не только обеспеченные люди могут получить квалифицированную помощь, а абсолютно все население страны.

Елена, как Вы считаете, какая сегодня самая глобальная проблема на рынке медицинских услуг?

Глобальная проблема – это коррупция, которая заложенная на различных этапах «ценообразования» медицинских услуг государственного сектора, и как я уже говорила ранее, на уровне МОЗ Украины прописаны устаревшие стандарты, которые на данный момент совершенно не соответствуют созданию современной медицинской системы. Также проблемой является нехватка квалифицированных кадров. Сегодня рынок труда достаточно нищий. Все научились писать резюме, большинство из хорошо написавших резюме научились себя презентовать и продавать, но подтвердить свою квалификацию, свои навыки на практике могут единицы.

Почему в медицинской сфере продолжают медлить и не занимаются качественным продвижением в сети Интернет, имеют устаревшие, неудобные сайты, преуменьшают значение соцсетей?

Потому как не многие понимают, что вложение средств в качественный маркетинг (а это недешево), приносит спустя полгода плодотворные результаты, а что чаще всего, компании экономят и нанимают дешевых и некачественных аутсорсеров, которые берутся за любой проект, не являясь экспертом в медицинских вопросах (медицинский маркетинг также специфический маркетинг). В итоге все получается плохо: руководство нервничает, принимает решение менять другую компанию, или в итоге вообще ничего не делать с маркетингом, в том числе и с сайтами, и с социальными сетями. Все упирается в финансовые отделы, которые не понимая важности, блокируют мнение собственников – что это не первая необходимость. Отсюда и медлительность или что еще хуже – бездейственность.

Медицинская реформа уже принята, закон вступил в силу, но многие граждане еще не задумывались над выполнением его положений на семейном уровне, хотя план и сроки перехода на такой формат отношений между медицинскими учреждениями и потребителями услуг прописан. Как считаете, сколько все-таки понадобится времени на реализацию реформы и приживется ли она вообще?

На самом деле то, что сейчас принято – это всего лишь верх айсберга всей реформы, а самое основное еще в процессе разработки. Но, естественно, все переживают, как это будет, и может возникнуть вопрос того, что реформа и изменения не приживутся, но ответьте себе на вопрос: «Вы готовы дальше приходить в государственную структуру и в итоге платить деньги (не официально) «в карман» младшему, среднему медицинскому персоналу и врачам?» И в итоге стоимость услуг получается выше, чем в частных медицинских учреждениях, где все прозрачно. Наше общество, естественно, боится, потому как это что-то новое, и пока непонятно, как это повлияет на людей и что происходит в системе здравоохранения Украины в целом. Будем надеяться на то, что внедрение пройдет очень качественно по всей вертикали, ведь мы должны все же понимать, что постсоветский менталитет еще не вытеснен. Но то, что нужно уходить от того, что сегодня происходит в медицине Украинского государства – это даже и обсуждать не нужно. Нужно менять мышление наших граждан, и только тогда мы придем к порядку, безопасности, безкорупционности и качественному сервису, а также доступности услуг для всех жителей Украины!

Беседу вела Татьяна Кулик

Джерело: http://gossip.im/lifestyle/164-upravlenie-medicinskim-biznesom-v-ukraine-problemy-i-perspektivy.html


Нова модель інтернатури (проект МОЗ)

Нова модель інтернатури: переваги для баз стажування та інтернів чи "смерть" окремих вузьких спеціальностей?
Тому що, після хірургії загальної, на даний момент, ніхто не піде ще вчитись на дитячого хірурга...

 

МОЗ України продовжує діалог із заінтересованими сторонами щодо впровадження нової моделі інтернатури. 27 листопада відбулася зустріч керівництва та експертів МОЗ України з  представниками адміністрацій та топ-менеджерами державних, комунальних та приватних медичних закладів щодо нових правил, за якими проходитимуть інтернатуру майбутні українські лікарі.

Заступниця Міністра Младена Качурець презентувала нову модель інтернатури та її переваги для всіх учасників ринку медичних послуг – як державних і комунальних закладів охорони здоров’я, так і приватних клінік. Вперше в Україні створюються умови, за яких проходження інтернатури є однаково можливим у державних та приватних лікарнях, які відповідають вимогам для підготовки інтернів. А якість підготовки залежить від злагодженої співпраці університетів, академій післядипломної освіти із базами стажування на основі європейських примірних програм.

Найактуальнішими питаннями для керівників потенційних баз стажування, які обговорили під час зустрічі були:

  • оновлені вимоги до баз стажування
  • механізм електронного розподілу
  • оновлений перелік спеціальностей
  • примірні програми підготовки
  • головні задачі та вимоги до лікарів-кураторів

Також під час зустрічі вирішили розробити алгоритм дій для бази стажування для успішного запуску оновленої інтернатури у 2020 році.

Нова модель інтернатури передбачає, що заклади вищої освіти співпрацюватимуть із закладами охорони здоров’я для визначення переліку посад лікарів-інтернів та формування спільних програм інтернатури. Таким чином випускники матимуть змогу обрати конкретний заклад охорони здоров’я, заклад освіти та спеціальність як комплексну програму інтернатури, а засобами електронної системи на основі рейтингу та визначених пріоритетів буде здійснено електронний розподіл. В результаті розподілу, випускники матимуть змогу пройти інтернатуру в обраних ними закладах охорони здоров’я, а бази стажування – вмотивованого інтерна.

На сьогодні у проекті положення про інтернатуру визначені вимоги до баз стажування, які грунтуються на переліку матеріально-технічного оснащення та відповідному пацієнтопотоку.  Такий підхід дозволяє спрямувати майбутнього лікаря для підготовки в той заклад, де він зможе якнайкраще ознайомитися з усіма аспектами надання медичної допомоги за своєю спеціальністю.

Бази стажування мають:

  1. Відповідати оновленим  вимогам.
  2. Створювати умови для максимального доступу інтерна до пацієнтів.
  3. Забезпечувати практичну підготовку в інтернатурі.

Спеціальності, передбачені новою моделлю інтернатури

Оновлений перелік спеціальностей включає такі, які належать до первинної спеціалізації відповідно до UEMS (Європейська асоціація медичних спеціальностей). Інформація про потребу базується на емпіричних даних. Вони відповідають світовій практиці післядипломної підготовки фахівця протягом 5-6 років.

До переліку увійшли:

  1. Акушерство та гінекологія
  2. Анестезіологія та інтенсивна терапія
  3. Внутрішні хвороби
  4. Загальна практика – сімейна медицина
  5. Загальна стоматологія
  6. Медицина невідкладних станів
  7. Неврологія
  8. Отоларингологія
  9. Офтальмологія
  10. Патологія
  11. Педіатрія
  12. Психіатрія
  13. Радіаційна онкологія та ядерна медицина
  14. Радіологія
  15. Хірургія
  16. Фізична та реабілітаційна медицина

Лікарі-куратори

Головне завдання для лікаря-куратора – бути професійним наставником для інтерна. Для цього лікарі-куратори проходитимуть курси менторства.

Лікарем-куратором може бути лікар який має досвід роботи за фахом не менше 7 років та працює у відділенні, де і лікар-інтерн. Він отримуватиме за це фінансову винагороду та зможе мати не більше 5 середньорічних інтернів.

Як працюватиме нова модель інтернатури

  1. Заклад охорони здоров’я надає закладу вищої освіти перелік вакантних посад для проходження інтернатури. ЗВО вносить їх до електронної бази.
  2. Випускник САМОСТІЙНО в електронному кабінеті вибирає 5 програм підготовки в порядку пріоритетів.
  3. Електронна система автоматично здійснює розподіл відповідно до рейтингового балу та встановлених пріоритетів.
  4. Після проведеного електронного розподілу випускник отримує повідомлення з направленням на проходження інтернатури за однією з обраних програм.

Напрацювання консультації будуть враховані в процесі підготовки відповідного проєкту наказу.

Проєкт наказу МОЗ України «Про затвердження Положення про інтернатуру» нещодавно був на громадському обговоренні. Зі звітом про підсумки громадського обговорення можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/2XZJKm4

Джерело: https://moz.gov.ua/article/news/nova-model-internaturi-perevagi-dlja-baz-stazhuvannja-ta-interniv